Як змастити еліптичний тренажер, чим і як часто

Зміст

  1. Як часто змащувати і як зрозуміти, що вже час
  2. Чим змащувати?
  3. Що змащувати
  4. Як змащувати
  5. Як доглядати за еліптичним тренажером?

Як змастити еліптичний тренажер — питання, яким задаються всі власники орбітреків: і хто часто тренується, і хто закинув. У статті ми розповімо, чим змащувати, як часто, що змащувати і як це робити. 

Взагалі виробники закладають великий запас міцності і зносостійкості вузлів з’єднання: ви можете спокійно займатися до 5 років без спеціального обслуговування (тут ми маємо на увазі необхідність ремонту або виклику спеціаліста сервісного центру). Але оглядати, вирівнювати, очищати, затягувати болти, перевіряти натяг приводного ременя та змащувати шарнірні з’єднання на педалях та поручнях необхідно постійно. 

І, що дуже важливо, якщо тренажер стоїть без діла – доглядати його все одно потрібно. Чим довше простий, тим орбітреку гірше: у вузлах і з’єднаннях накопичується пил, мастило стікає вниз або висихає, якісь деталі можуть іржавіти і як результат — тренажер начебто новий, а насправді старіший, ніж той, який експлуатують у нормальному режимі ( щодня до 60 хвилин, при масі користувача до 80% від дозволеної). 

Все про те, як доглядати ми розповімо нижче, а зараз про мастило еліпса. 

kak-smazat-ellipticheskiy-trenazher-1-min.jpg

Як часто змащувати і як зрозуміти, що вже час

Кожні три місяці змащувати з’єднання педалей, поручнів, кермової стійки, полозья рейки (на передньопривідних моделях). 

Скрип, скрегіт, гул, стукіт. Це не обов’язково привід змащувати, але важливо оглянути та усунути такі причини:

  1. тренажер стоїть нерівно, вирівняйте його на поверхні.
  2. ослабли болти, потрібно затягнути (але не перетягуйте, це зриває різьблення або ще більше скрипіти буде). Перевіряйте це кожного місяця.
  3. зносилися прокладки із пластику або гуми між стійкою та рамою, що гасять люфт. Замінити прокладки чи густо змастити.
  4. заклинили чи зносилися підшипники чи втулки. Це все під заміну, і одразу парами (якщо так встановлені)
  5. Бруд, пил. Якщо тренажер не накривати доки не користуєтеся, якщо періодично не очищати, то накопичується пил і зводить нанівець усе мастило. Найчастіше це стосується полозів передньопривідних еліпсів. Що робимо: протираємо ганчіркою зі спиртом, потім змащуємо тонким шаром мастила, надлишки прибираємо.

Разом — змащуйте регулярно, без «нагадувань» від самого тренажера і вже точно тоді, коли в процесі тренування ви відчули невеликі ривки, невеликий люфт, почули скрип.

Чим змащувати?

Для змащування еліптичних тренажерів експерти радять вибирати густі силіконові мастила без присадок, можна використовувати солідол, літол — недорогий, але дуже ефективний препарат. Тільки не забувайте, що він не призначений для роботи з силіконовими і пластиковими деталями, виключно з металом. Ідеально, якщо до вашої конкретної моделі тренажера мастильні матеріали підібрав сам виробник. Ваше завдання лише купити подібний у будь-якому, призначеному для цього магазині і не переживати з приводу того, підійде чи ні. Якщо таких підказок у вас немає, то сміливо йдіть в будь-який спортивний (що займається реалізацією спортивного обладнання) магазині або в торгову точку для автомобілістів і пошукайте там озвучені раніше речовини.

Що змащувати

В еліпсах кілька місць мастила, всі вони зовні (всередині основного кожуха нічого не змащується, там лише підшипники (їх лише під заміну) та ремінь маховика). Але деякі вузли все ж таки закриті захисними кожухами від пилу та висихання мастила, їх потрібно буде зняти.
Отже вимагає змащення: 

  • кріплення поручнів до кермової стійки
  • кріплення поручнів з педалями
  • місця з’єднання педалей та маховика(колеса)
  • рейки/полози

Як змащувати

Якщо є інструкція, знаходимо в ній необхідне з’єднання. Якщо там не вказані підшипники, то вузол змащується. Також наявність підшипника можна зрозуміти і візуально – зніміть декоративні накладки. 

  1. Розбираємо місце з’єднання.
  2. Прибираємо старе мастило, можна зі спиртом. Головне не використовуйте махрову тканину.
  3. Наносимо тонким шаром нове мастило.
  4. Збираємо вузол.
  5. Видаляємо надлишки мастила сухою ганчіркою без ворсу.

Якщо ви хочете змастити напрямні ролики, то достатньо нанести на них мастило і почати тренування, в цей момент речовина сама рівномірно розподілиться по всьому механізму, вам залишиться лише прибрати надлишки. Працюючи з металевими сполуками — досить просто прибрати залишки відпрацьованого мастила м’якою ганчіркою, змоченою в ацетоні або з нанесеним засобом Нефрас С2-80/120 і покласти в втулку нову порцію.

Для процедури змащування досвідчені радять наносити речовини спеціальними паличками або лопаточками, краще не руками, оскільки можна забруднитися не тільки самому, але і зіпсувати тренажер.

kak-smazat-ellipticheskiy-trenazher-2-min.jpg

Як доглядати за еліптичним тренажером?

Щоб еліпс прослужив довго, ми рекомендуємо: 

    Щотижня протирати тренажер вологою тканиною з м’яким засобом для чищення (мильний розчин), що не містить етилового або нашатирного спирту. Обов’язково пройдіться по всіх деталях: консоль, поручні, напрямні роликів від пилу, бруду та поту.
  • Щотижня перевіряти горизонтальне положення тренажера. У разі потреби вирівняйте його за допомогою регульованих ніжок за рівнем підлоги.
  • Щомісяця перевіряйте затягування гвинтів на всіх з’єднаннях, переконайтеся у відсутності люфта після затягування гвинтів. Не перетягуйте, це може спричинити скрип і порушити кріплення вузла.
  • Щомісяця пилососьте простір під і навколо тренажера, видаляйте бруд із накладок у педалях.
  • Кожні 3 місяці знімайте пластикові кожухи та змащуйте шарнірні з’єднання важелів педалей та поручнів (рекомендується використовувати тефлонове мастило).
  • Кожні 3 місяці знімайте круглий захисний кожух з маховика, перевіряйте стан і натяг приводного ременя. У разі потреби замініть ремінь або відрегулюйте натяг ременя

А також – користуйтесь еліптичним тренажером, не давайте йому тривалих простоїв – так він «старіє» швидше. 
Сподіваємося, що наші поради допомогли вам легко змастити орбітрек. 

Back To Top