• Внутрішнє планування
  • Оглядова канава
  • Гаражні пристосування

Внутрішні розміри гаража повинні складати приблизно 5,5х3 м. У такому гаражі поміщається будь-який легковий автомобіль, але якщо є можливість, то краще, щоб ширина була дещо більшою. Досить просторий і зручний гараж шириною 3,7.. .3,8 м, робити його ширше 4 м немає необхідності.
Рівень підлоги повинен бути вище основного грунту на 20…50 см, в іншому випадку в гараж періодично будуть проникати дощові і талі води. Для підлоги можна використовувати дошки, цегла, цементобетон.

У гаражі обов’язково повинна бути забезпечена хороша вентиляція. Конструкції воріт треба приділити достатню увагу. Стулки воріт зазвичай виготовляються у вигляді зварного каркаса з кутового заліза розміром приблизно 50х50 мм, обшив листовим металом. Ширину воріт <у світлі> звичайно приймають рівною не менше 2,5 м, проте цілком допустима ширина 2,3 м. Висота 1,8…2,0 м.

Замки для замикання гаража повинні бути зручними у користуванні і, звичайно, досить надійними. Зараз у продажу є багато спеціальних гаражних замків з високою секретністю.
 

Внутрішнє планування

Біля входу — 1 умивальник або ж звичайний рукомийник з тазиком. Тут же завжди повинні бути мило, яке-небудь ефективний миючий засіб і рушник. Поруч з умивальником — вузький шафа 2 з висувними ящиками для всяких дрібниць, над ним — дошка 3 з найбільш ходовим слюсарно-монтажним інструментом.







Как построить гараж

В кінці гаража — верстак 4 з товстих дощок або зварної з кутового заліза. Робочу поверхню верстата бажано покрити листом алюмінію або пластику.

Зліва від верстата — шафа 5 з полицями для зберігання банок з маслами і мастилами, гальмовою рідиною, запасних частин і т. п., а над верстаком — полку-антресоль 9 для зберігання туристського спорядження та громіздких предметів (розкладний меблів, намети, рибальських снастей тощо). У нижній її частині непогано вмонтувати світильники 8 для освітлення робочого місця.

Під антресоллю розміщується стаціонарний випрямляч 10, на стіні — дошка 11 для інструменту, поруч — місце для електродриля 12. Необхідні досить потужні лещата 14. Лебідка 7, хоча і не є предметом найпершої необхідності, надасть неоціненну допомогу в тих випадках, коли, наприклад, потрібно двигун.

З правого боку — досить вузький шафа 15 для одягу. У ньому два відділення — для чистої і робочого одягу.
І, нарешті, протипожежне обладнання — вогнегасники 13 і ящик з піском 17 і лопатою — завершує перелік.

Зрозуміло, пропонована схема розміщення внутрішнього обладнання гаража не є єдино можливою, але вона може послужити відправною точкою для творчості автолюбителя.
 

Оглядова канава

Якщо у вас є можливість користуватися громадської естакадою, то навряд чи резонно обзаводитися власним канавою, тим більше що вона часто є джерелом вогкості.







Как построить гараж

Стінки і дно канави бажано викласти цеглою або бетонувати (рис. 3), краї зміцнити металевим кутовим профілем 50х50 мм, При цьому виходять зручні майданчики закраїни 1, на які укладають щити 2 з дощок товщиною 35…40 мм. закривають канаву в неробочий час. У дошках можна просвердлити отвори діаметром близько 50 мм. За них зручно піднімати щити.
 

Гаражні пристосування

Підставка для автомобіля. Для виконання деяких робіт по обслуговуванню і ремонту або консервації на зиму автомобіль потрібно вивішувати, піднімаючи над землею. Автолюбителі для цієї мети іноді використовують цеглу, дерев’яні чурбаки та інші підручні засоби. Це незручно і навіть небезпечно, оскільки така конструкція може втратити стійкість, і автомобіль впаде в самий невідповідний момент. Радимо придбати спеціальні підставки, наявні в продажі.

Точильний верстат є в гаражі предметом першої необхідності. Компресор. Джерело стисненого повітря для підкачки шин, для фарбувальних робіт в гаражі не виявиться зайвим. Дуже зручний портативний діафрагмовий компресор СО-45 (мається на роздрібному продажу), що створює тиск до 0,3 МПа (3 кгс/см2). Компресор має масу близько 15 кг і призначений для включення в освітлювальну мережу напругою 220 В. В комплект входить фарбувальний пульверизатор.
Пристосування для свердління. У гаражі потрібно мати дриль краще електричну. Якщо Дриль закріпити на кронштейні, здатного переміщатися по товстому вертикального стрижня, закріпленого, в свою чергу, не стійкій підставці, то вийде найпростіший свердлильний верстат.

Відведення відпрацьованих газів. Частіше машину ставлять в гараж передом. Так легше заїжджати, та й менше забруднюється повітря в гаражі відпрацьованими газами, особливо в холодну погоду, коли після пуску довго доводиться прогрівати двигун. Однак все одно гараж наповнюється димом і газом, особливо якщо вітер дме з боку воріт.

Радимо вам знайти шматок пластмасової каналізаційної труби діаметром 50 мм і довжиною 1,5…2 м і перед пуском двигуна надягати її на вихлопну трубу автомобіля. Майже всі відпрацьовані гази з гаража будуть відведені.

Пристосування для безпечного в’їзду в гараж. Зовсім непогано, навіть для досвідчених водіїв, мати в гаражі пристрій, що не дозволяє в’їхати далі, ніж належить. Таких пристосувань існує чимало. Розглянемо деякі з них.

Повісьте на відстані 20.. .30 см від задньої стіни гаража стару покришку на рівні бампера. Як тільки автомобіль торкнеться її, натискайте на гальма. Підвісьте до стелі на тонкому шнурі невеликий м’який предмет на зразок тенісного м’яча або, скажімо дитячу іграшку. Місце підвіски виберіть з таким розрахунком, щоб при правильній постановці автомобіля предмет злегка стосувався лобового скла. Тепер в’їжджайте в гараж, стоп сигналом послужить дотик предмета до скла.

12.09.06